Sunday, November 28, 2010

בית ,ספר,מחשב

יום ראשון בבוקר
קשה להתעורר .
בד"כ הבנים קמים לפני מעירים אותי בסביבות שבע ואנחנו מתארגנים לגן ולבה"ס .
הבוקר יותם שוכב מתחת לשמיכה ,לא רוצה לצאת.
אני שאוהבת לישון ומאמינה ששינה יפה לבריאות לא ממהרת להעיר אותו ולנער אותו מהחלום.
הוא מגיח ושואל ' אני יכול יום חופש היום?' ולפני שאני מתעצבנת אני עונה לו שכבר היה יום חופשי שלשום ושלא מתאים לי היום כי אני חייבת לעבוד ובכלל...והוא בשלו 'אני רוצה להשאר בבית' ,מסתכלת על דף המערכת שמורכבת בעיקר משיעורים שהוא בחר ללמוד ומשני מקצועות "ליבה" ..רשומה בכתב ידו על נייר שהורדנו מהאתר של 'דוד אריה' : שעתיים חשבון ושעתיים עברית ,איתמר החונך ביום חופש ויואב החבר באילת ,תלוש ולא מעוניין ..הבנתי את התמונה.
 לא רוצה בכח "בסדר אתה יכול להשאר אבל אין טלויזיה ואין מחשב ויהיו לימודים לפי המערכת" ..."אין מחשב בכלל??"  " יהיה כמו תמיד -אחרי הצהריים ".. " טוב"  .
חזרתי מפיזור הקטנים ,אכלנו ארוחת בוקר ויום הלימודים נפתח קודם שישה עמודים בחוברת החשבון : הוא מתחיל כשיש קושי קורא לי ואנחנו פותרים יחד את השאלות,על הדרך מחפש במילון את המילה 'אסטרטגיה' כדי להבין למה מתכוונים כששואלים אותו ‘מה האסטרטגיה שלך לפתרון הבעיה ?’  ..‘להשתמש במחשבון ‘ הוא עונה בכתב יד…בעיה בחוברת של 'אוסף בולים' הופכת מיד לאוסף 'קלפי סופר גול' מייצר אצלו עניין והופך את תרגיל החשבון רלוונטי לחייו ..מעדני חלב אנונימיים על מדפי הסופר הופכים למילקי וניל ומילקי שוקולד, והוא מצליח לפתור את התרגילים .
 סופר, מתכנן, מפרק,מֶחשב בראש, ואז מעתיק לדף משובץ. 
תחושה של הישג ושמחה ממלאת אותו ואותי.
אח"כ הפסקה של רבע שעה הוא מבקש ממני לזמזם את המנגינה של yellow submarin שהיתה פעם הצילצול בבה"ס שלו (והוחלפה באסיפה ל'שוטר מבוורלי הילס')יוצא לשחק בחצר ..
'נו אמא נגמרה כבר ההפסקה?' ואני פוצחת בַשיר .
החלק הבא - משחקי חשבון 




















יש אתר שב'משבר חשבון 'הראשון מצאתי ,והפך ללהיט בבית : משחקי חשבון בעברית באנגלית (מספרים הם מספרים גם באנגלית) אני מחפשת את האתר "אמא,זה נמצא במועדפים" הוא קורא אלי מההפסקה ..  
בוחרת  משחקי כפל הוא משחק ופותר וקצת נאבק אבל צולח את המשחקים ,אח"כ בוחר לעצמו משחקים שבהם קל לו יותר ,מה אכפת לי?הילד נהנה ומשכיל בו זמנית...
אני רואה ומבינה שהוא חושב אחרת, הוא רואה אחרת את הדברים ,חשבון יושב אצלו בראש בנקודת הסתכלות שונה ממה שבבה"ס מלמדים. הוא מעדיף לחשב בראש הוא מחבר מספרים במקום לזכור את לוח הכפל בע"פ ומיד פעם הוא נתקל בחישוב שכבר מכיר ואומר "אה את זה כבר עשיתי פעם אני יודע את התשובה" מה שנקרא לומד בע"פ אבל בדרך שלו.
מה שהיה אתגר שנוא הפך למשחק של שנינו .
במקום מאבק הנחתי לו ולחשבון והנה עברו שבועיים והוא חוזר אל התרגילים .
עכשיו הפסקה גדולה הוא יוצא אל החצר להאכיל את התוכים ולשיר .
שיעור עברית. בעברית קל לו הוא לומד חומר של כיתה ה' וגיאוגרפיה במקום עברית של כיתה ג' .
הוא עובד בחוברת על מניה נכונה של זכר ונקבה ,כותב מאמר קצר בנושא ומתאמן ומשתפר מאוד לשמחתי הרבה, ואח"כ יוצא לשעת קריאה 'מטילדה'הילדה המחוננת והלא מובנת  (למרות שלדעתו כבר אין שם קטעים מצחיקים ..אחרי השיא של הדבק ורוח הרפאים ..).שעת קריאה אצלו לעיתים קרובות זו שעת בליסה של ספר או שניים.


חבל שצריך לחצות כבישים בדרך אל הספריה הייתי שולחת אותו לשם לשעור עברית...
והבוקר הזה שכמעט עלה על דרך הכעס והמריבות נותב למשחק ללימוד מאהבה .
אני מסבירה לו שככה זה "הום סקולינג"..האמת - אם לא היה העניין החברתי הייתי משאירה אותו בבית שילמד לבד ,הוא עושה את זה כלכך טוב.


אני עובדת והוא גם - פורטרט עצמי 

4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. אני נרגשת מהמתואר בבלוג,כאן.ועוד יותר מהתמודדותך, הראויה להערכה רבה עם האתגרים שמציב בפנייך הילד המיוחד הזה שאותו אני מאד אוהבת

    ReplyDelete
  3. איזה פוסט מהמם. תודה!

    ReplyDelete
  4. תודה על שיתוףסיפור כל כך טוב של ילד

    ReplyDelete