Wednesday, November 17, 2010

silver screen


פעם לפני הרבה שנים הייתי רק אני , בדירה שכורה בתל אביב. היה לי הרבה זמן מסך ,בהיה אדישה באירועי העולם שסביבי .תוכנית טלויזיה אמריקאית משנות ה50 על נימוסים והליכות, הוקרנה משום מה באחד הערוצים ואני נדלקתי - הכל היה שם מאוד ברור מה כן ומה לא איך בחורה טובה צריכה להתנהג , היו שם משפטים מאוד החלטיים שעשו לי קצת לצחוק וקצת לרצות להאמין שאפשר להיות בחורה טובה שעושה את הדבר הנכון ..וללמוד הכל מהטלויזיה .


                                       









הצבתי מול הטלויזיה מצלמה על חצובה וצילמתי תוך כדי צפיה  .
ומאז פיתחתי הרגל כזה - לצפיה דרך מצלמה וככה צילמתי במשך כמה שנים . עבודות לעיתון ,צילומים של אירועי מיוחדים ,הלוויה של נסיכתי דיאנה ,פיגועים ,ראיונות , והרבה הרבה סרטים בשחור לבן.
פעמיים ביום הקרינו בערוץ הסרטים - סרטי אהבה ישנים בשחור ולבן ,מעולם שהיה הרבה יותר שחור לבן מהיום . היה אהוב היתה אהובה היו צרות והיה סוף טוב.


הלב שלי היה פחות גמיש אז  שבור ועייף וחשדן .אביתר בנאי הוציא שיר : 'צריך להפסיק לשקר בטלויזיה על אהבה' הוא אמר במילים מה שהתמונות שתקו .
את אלפי הפריימים שנאספו פיתחתי ושמרתי באוסף תמונות .

חודשים ארוכים עבדתי בחדר חושך עם אמולסיה צילומית חיפשתי חומר שיתאים להדפסה ובחרתי באלומניום . ובסוף ביחד עם המילניום שהתחלף(אמרתי שזה היה מזמן)
היתה תערוכה מוכנה . רק לא היה איפה להציג אותה .
התחברתי אל סינמטק תל אביב כי היה לי קל לגשת אליהם בלי לפחד מגלריה אמיתית .
היתה אחלה תערוכה כולם באו והרבה אנשים רצו לקנות את העבודות וגם קנו ..
התעסקות של שנים מצאה תימצות מדוייק ונכון . הכל התחבר ,אפילו מצאתי אהבה.


לפני שנה , הוצאתי את התמונות שנשארו מהתערוכה ותליתי אותן בבית שלנו .
מעל הכיריים תלויה 'היי אישה טובה ורעיה למופת' ליד המחשב בפינת העבודה מסתכלת עלי מרלין מונרו ואומרת 'לא חכמה כלכך'
וליד הדלת בצאתי ובשובי אל  הבית שלנו יש מסר אחד שחוזר ומזכיר : '
כשהאהבה נכונה הכל נכון' -'אמת לאמיתה'










 



No comments:

Post a Comment