Friday, December 10, 2010

שבת

לילה אחד חשבתי שאני צריכה לתעד דקה אחרי דקה ערב אחד ,יום אחד בחיי,לראות כדי להאמין לעצמי בעצמי.
למחרת קראתי שיש פרוייקט אינטרנטי מתרקם:שעתיים ביום אחד. שש עד שמונה 'שש,בדיוק חוזרים מההצגה בתאטרון שמעבר לחצר השכנים ' 'יהיה חשוך לצלם בחוץ את ההליכה חזרה ..' בשש כשבאתי לאסוף אותם מההצגה התבאסתי שאין לי מצלמה כי מסתבר שהפסדתי הצגה מצחיקה מאוד,ברבע השעה שהייתי שם לא הפסקתי לצחוק כולה 'פרדיננד הפר..' נהיתה הופעת סטנד אפ מצחיקה ביותר .
 אמא של יהונתן החבר של איתי שהזמנתי להצטרף אליו להצגה מתקשרת היא מחכה ליד הבית 'אנחנוכבר באים' שולי מתקשר 'איפה אתם?' 'בחצר של הנס חוצים את הכביש אנחנו בבית ' נכנסת הביתה ונזכרת שלא צילמתי . 
מתחילה לצלם הבית הפוך שש בערב זו השעה הכי לא פוטוגנית והכי קשה ביום .
מצלמת ואוספת :גרב, סווטשירט ,חולצה ,נעליים, נעליים (זה השגעון של תמרי) פאזל מעץ, קוביות ,פליימוביל וכל זה רק מהסלון...מצלמת ארוחת ערב, מצלמת קיפול, הולכים למקלחת מגלה שיותם כיסה את עצמו בקעקועים של קבוצות כדורגל, מצלמת ,מנגבת מלבישה שולי מספר סיפור מכינה בקבוק 'לכו כבר לישון' ..ונזכרת שהערב יש האח הגדול (ישששש....)בתשע וחמש דקות קורסת על הספה אין לי כח להרים את השלט ולהדליק את הטלויזיה.
זה היה שש עד שמונה יום רביעי.

בחמישי בבוקר מקבלת הודעה 'אל תשכחו היום בין שש לשמונה לתעד...' 'היום ? זה היום לא אתמול ??? סבבה !!!

יום חמישי שש בערב :
חזרנו מבנימינה הילדים ואני,במטבח מחכה לי חבילת חמאה 200 גר' מסתכלת עלי כבר שבוע מחכה להפוך לעוגיות טחינה. 
יאללה מתחילה ללוש את החומרים,במקביל הבנים מבקשים לראות 'ביפביפ' בטלויזיה תמר רוצה 'טלטאביז' תסתפק ב'רואד ראנר' . 
לשה לשה מחליטה לעשות מהבצק נחשים להקפיא ולחתוך עיגולים, מכינה לתמר דיסת קווקר עם תפוח וקינמון כי היא רעבה ובוכה... 
שולי נכנס 'אבא !!' כולם רצים אליו .
מכניסה אל הפריזר ארבעה נחשי בצק ,מגישה לתמר את הדייסה שכבר התקררה מזמן והיא צורחת מרוב רעב.. שולי שותה קפה תמרי אוכלת הבנים בטלויזיה .
ואו,שלוש דקות של שקט.
מתחילה לקצוץ בצל ,שולי והילדים משחקים בחדר., 
הוא מתחיל לאסוף :גרביים ,חולצה, סווטשירט ,נעליים,נעליים ,נעליים גרב, פאזל עץ ,פליימוביל,קוביות וכל זה רק מהסלון...
'בנים בואו לערוך שולחן' 'אוף אנחנו עבדים בבית הזה ' 'חכו חכו כשאני אתחיל לתת לכם עבודות פרך'
עורכים את השולחן :שלוש צלחות וסכין ומזלג אחד..תודה רבה ,מוסיפה שלוש צלחות וסכו"ם לכולם.'אמא יש לי בשבילך הפתעה' יותם מגיע עם מעטפה בשבילי אני פותחת -בפנים דף מקופל פותחת אותו 'בוווו' כתוב שם הפתעה !'תשעה בדצמבר עבדתי עלייך! 'ליותם יש הומור מיוחד כמו לבוב ספוג..
מוציאה מהפריזר את נקניקי הבצק, 'קקי' תמר אומרת ומצביעה עליהם זה באמת נראה כמו קקי ..חותכת עיגולים יפים.
(רעיון מצויין להקפיא קקי לעיגולים) מכניסה לתנור שתי תבניות מלאות עוגיות 180מעלות עשרים דקות .
ארוחת ערב :הבצל במחבת מצרפת אליו ירקות ממה שהיה במקרר (חייבת לעשות קניות ) וכמה שהיו בפריזר עם חצי פחית חלב קוקוס יהיה מזה משהו טעים .
טוסטים עם גבינה צהובה ,חביתה ומלפפון לבנים ,מקושקשת לתמר ,מחממת מרק אפונה מאתמול בשבילי ,הירקות שבמחבת יחד עם אטריות שבישלתי שלוש דקות במים רותחים לשולי ולי .
מתישבת לאכול .
'מה נשרף?'שולי שואל .העוגיות ,זהו הלכו חמישים עוגיות קטנות מחמאה ,טחינה מלאה אורגנית  ושלוש כוסות קמח מלא ...ססאומו .
אני עוצמת עיניים ומנקרת ליד שולחן האוכל ,שולי מציעה לקחת את הילדים לקיבוץ לשישי שבת שאני אוכל לישון ...נשמע מתוק  'תהיה סופה אני לא בטוחה שכדאי שתהיו על הכביש במזג אויר כזה ' מתחילה עם החרדות שלי..'אני אכין לנו תבשיל בשר עם ירקות שורש ויין, ועוגיות חדשות ,ומרק בצל או עגבניות לשבת ..ולילדים שניצל'..אני מפהקת .
בסוף הארוחה איתי רוצה לכתוב מילה על המקרר הוא מחטט בקופסת האותיות וכותב
שבת .
אוי, שבת שתבוא כבר האהובה .

*לפרוייקט שש עד שמונה ב'אמהות אובדות'


1 comment:

  1. חחחחח גם הקטן שלי מפתח הומור בסגנון בובספוג, עד עכשיו חשבתי שזה משהו ייחודי ונובע מעודף צפייה.
    מדהימה התמונה שצירפת, נראה שאת והילדים עושים מלא פאן.

    ReplyDelete