Sunday, July 24, 2011

לגעת בזהר(ה)


חמישי בערב התיק מוכן לנסיעה לסוף שבוע אצל הורי,קבעתי צילומים בסטודיו במושב לשעה 13.00 הכל כבר מוכן רק צריכה לאסוף את הגדול מחבר ונוסעים.
ביפביפ הודעה :" שלום נעה, גילו לי עכשיו שאת אוצרת רגעים ומחר יומולדת לאימי 75 ואולי את פנויה שנשות המשפחה יבואו אלייך לסטודיו לפני הצהריים "
רביטל (כך במקור ,עם ב' )מהקבוצה של יפעת אצל אורנה ...מכירה אותה נפגשנו תחת העץ לילה אחד אחרי שיעור .
מתקשרת לשמוע במה מדובר : נשות המשפחה - בת, כלות ונכדות נפגשות,  בפעם הראשונה ללא הגברים , לחגוג יום הולדת  75 , הן יאכלו ארוחת בוקר ברמת הנדיב ורביטל חושבת אולי יצטלמו ,למרות שהן שונאות להצטלם למרות שלא בטוח אם אני יכולה ולא בטוחה איך יגיבו הבנות ולמרות ולמרות ... אותו רגע אני מבינה שלא נוסעים הערב לשום מקום  .
בזמן שרביטל מעלה את כל הספקות הרגשתי רק מתחזקת ,אני רוצה להיות שם כשזה קורה.
מייד שיניתי את הלו"ז למחר,ניחמתי את הגדול ש"בין כה הערב לא נספיק לאכול פיצה אצל סבא וסבתא ,וחוץ מזה זה אירוע מאוד מיוחד למשפחה" ,הוא מתרצה . ועכשיו כשבני הבית רגועים אני יכולה להודיע לרביטל ש"יש!" 
סיכמנו שאגיע למקום המפגש (רמת הנדיב זה מקום כלכך מקסים ממש "אוירופה" בארץ ישראל ).
הגעתי בזמן מצאתי אותן יושבות לשולחן אוכלות,יצאתי לחכות בחוץ ולהנות מהנוף,ואז הן יצאו , והתחלנו , לא היה צורך בשבירת קרח הן היו חמות ומתוקות והיתה תחושה נעימה ומשפחתית (כשאני חושבת על זה מהצד צריך אומץ להפגש בבוקר שישי עם חבורת נשים שאני לא מכירה ועוד לצלם אותן..) 


זֺהרה - בת 75 היום , מוקפת בכלותיה נכדותיה ובתה . אלגנטית ושלווה משתפת פעולה בשמחה .
צילמתי וצילמתי בחוץ ובפנים , מכוונת מציעה ומקבלת מהן רעיונות , הרכבים שונים חיוכים ונשיקות.
ובסוף ,התישבנו כולן על רצפת השיש הקרירה ,במסדרון המוביל למרכז המבקרים.
תוך צילום התחלתי לשיר 'הנה מה טוב ומה נעים' והן הצטרפו אל השיר" אני אצלם אתכן בוידאו .."  אישה זרה נעצרת לפני שהיא חוצה את המסדרון ואת הפריים , היא עומדת ומחייכת למראה החבורה "תשירו מהר היא רוצה לעבור" .




כשאנחנו נפרדות אני מרגישה התרוממות רוח ושמחה גדולה , מילות פרידה מרגשות ואינטימיות של רביטל מאשרות לי את ההרגשה ,היה כאן זמן קסום.
במוצאי שבת בטלפון היא אומרת לי שמבחינתה החוויה הייתה כלכך טובה שהתמונות הן תוצר שלה  היא מבחינתה מסתפקת בחוויה..זו מחמאה ענקית (והיא עוד לא ראתה את התמונות) אני מעלה אותן אל המחשב רואה מה יצא ומתרגשת כלכך .

*לפני הרבה שנים היתה לי מורה רוחנית אישה נדירה , הייתי סטודנטית מתוחכמת מ'בצלאל' היא ליוותה אותי בכל תחום בחיי יום אחד ,בעת שיעור, היא עצרה לרגע ,ופנתה אלי " את תצלמי משפחות בשמחתן " זה היה רגע נדיר של שיחה על מה שיהיה ולא על מה שעכשיו .
הייתי מ ז ו ע ז ע ת (שאני ? אצלם משפחות?!?!?!?) ,
המתוחכמת הנרגנת מבצלאל עוד לא הייתה בשלה נפשית להבין כמה טוב יכול להיות לצלם אנשים,משפחות .
"טוב, היא מורה רוחנית מה היא מבינה באומנות?.." אמרתי לעצמי.
 מורתי היתה ,כרגיל, הרבה יותר חכמה ממני וראתה למרחקים קרוב לתוך נפשי .
אני נזכרת בזה עכשיו כשאני מאושרת מהתמונות ומהמפגש .
 אני מודה על המפגשים האלו על הכלי שקיבלתי לתת בו עוד ועוד אהבה. ולקבל...
תודה לרביטל ולנשות משפחת אופיר 

צילומי משפחה בהרכבים מיוחדים מתנה שממשיכה לתת..לפרטים והזמנות 0522454032

6 comments:

  1. נעה נעה,נפגשנו כך, במקריות מדויקת, הנצחת בכשרון רב ורגישות מפגש משפחתי מיוחד ונדיר של בנות משפחתנו. תודה רבה

    ReplyDelete
  2. מקסים ומרגש, נעה.
    תודה על השיתוף

    ReplyDelete
  3. מקסים!!!!!!!!!!!!!
    אתן מתוקות , את מדהימה .

    ReplyDelete
  4. מירית-גולדיJuly 26, 2011 at 12:52 AM

    ימימה באמת היתה אשה נדירה, כיף לך שיצא לך להכיר אותה מקרוב.
    אין ספק שהיא ראתה אותך!

    ReplyDelete
  5. בתיה ורד יפעת -תודה רבה על התגובות הנעימות
    מחממות את הלב

    ReplyDelete
  6. אדוה אופירAugust 2, 2011 at 11:43 AM

    לא רק שהתרגשתי מהיום המיוחד הזה ומהתמונות הנדירות, עכשיו גם מהבלוג שלך ומאיך שסיפרת את הסיפור- נרגש בפני עצמו. תודה על חוויה מדהימה ועל תמונות שילכו איתנו עוד הרבה שנים קדימה! לשמוע מסבתא כזו התלהבות מהתמונות- זו ההצלחה האמיתית!

    ReplyDelete