Thursday, June 30, 2011

מסיבת סיום בחצר


התאספנו בחצר של לאל
 מחצלות על האדמה ושולחן כיבוד אחדהבאנו מים ומיץ ענבים (ברגע האחרון במכולת של 'תשבץ 'החלטתי לא להיות צדיקה ולהביא מיץ ממותק אחד ולא רק מים ) .
בקצב אחיד טיפטפו לשטח הורים אחים ושבעה עשר בוגרי ובוגרות כיתה גימל.
התישבנו על מה שהתגלה מאוחר יותר כבמת ההופעה המתוכננת ,וכדי לא לעשות יותר מידי בלגן הוחלט שהחלק האומנותי יתקיים על המחצלות בעוד המשפחות מפוזרות סביב מן אמפי תיאטרון בחלקת אדמה שבין הבתים הכי נח אמפי .


מסיבת סיום של כיתה ג איתמר התחילה כשאיתמר הקריא מתוך 'קאיטוש המכשף' (ספר שהקריא לילדים במפגשי הבוקר) חלק שמדבר על הפער בין המילוליות של עולם המבוגרים לתפיסתה אצל הילדיםקטע שהאיר לי שוב את נקודת המבט האחרת של ילד על העולם כמה שונה ומבהיל הוא יכול להיות כשלוקחים דברים באופן מילולי .
כשמסיבת סיום נפתחת בקטע של יאנוש קורצ'אק את יודעת שהגעת למקום טוב.




שירונים (דף אחד עם שלושה שירים) חולקו הילדים עמדו עם איתמר בשורה ושרנו יחד את אה או אה או של גזוז "נתקענו עם השיר כמו חתן עם הכלה"..שרים כולם ומיכלי ואני מרימות גבה זו אל זו'"זה סנדרסוןאמרתי לה..
אח"כ אתנחתא קומית משחק פנטומימה קבוצתי ,היינו צריכים להמחיז אירועים מהשנה החולפת,הקבוצה שלנו 'משחק בגן ציון ' -הלא הוא גן התוכים הסמוך לבה"ס ,היתה הכי טובה... ההורים נופפו בידיים והילדים דימו משחק בגן שעשועים ,היינו אגוז קשה לפיצוח ,יותר קשה מקבוצת מסע בעקבות הפיצהאו קבוצת 'טיול בים '... הנושאים מציגים תמונה מדוייקת של שנת לימודים בדמוקרטי :טיולים,משחקי חברה ,למידה טבעית מתוך מה שמתרחש ,וקבוצת ילדים שבכל מפגש איתם אני מתרגשת מחדש לראות כמה הם יפים ,כמה אין בהם אלא רצון לשמוח .כמה הם טובים .
בנתיים כולם נהיו רעבים והלו"ז המתוכנן שונה לטובת הפסקת אוכל אכלתי לחם עם גבינת שום שמיר הילדים קיבלו פיצות (שהרוויחו ביושר במשימה השנתית מסע בעקבות הפיצהוקינחתי בעוגת שוקולד עם המון סוכריות צבעוניות .
ועכשיו לחלק האומנותי הילדים הכינו הופעות



חבורת 'הפיצוץ השחורשהחליפה את שמה לחבורתהדמוקרטים נתנה קטע ראפ קצר (ללא מערכת הגברה וצפצופי פידבק או פלייבק) שיר אהבה לאיתמר החונך שלהם ,לחן שירה ומילים שכתבו לבד ללא התערבות מבוגרים אחד תופף על שני שרפרפים ירוקים וכולם שרו יחד "אי אי איתמר אתה חונך נהדר " 


זה מצב מצויין כאשר האומנים והקהל נהנים באותה מידה -להקת הדמוקרטים 

חיבוק קבוצתי לאיתמר הופך לערימת ילדים 


שני שירים נוספים שרו בנות מהכיתה שירים על חברות וילדות והתבגרות .



לסיום חילק איתמר לכל ילד תעודת הצטיינות: במשחק למידה הנאה השקעה ויצירה (מה עוד נבקש?)  ומתנה קוביה הונגרית .
ואנחנו קראנו ברכה קצרה ונתנו מתנה לאיתמר זוגתו והתינוקת החדשה שלהם.
היה סופר כייף !!
יש דברים שיכולים להתקיים רק במקום בו הלב פעם את עצמו בכנות .
חונך שמלווה אוהבויוצר קשר עדין וקרוב עם הילדים בכיתה שלו .
תהליך החניכה דומה לטווית חוטים דקים ,רשת מתווה אישיותחלומות מטופחים באהבה ולא נרמסים תחת משטר ה'מיצב' .
כמו שנת הלימודים ככה מסיבת הסיום אינטימית קרובה ומרגשת הרבה בלגן וחופש ,ספונטניות והתארגנות מובנית כל דבר במידה ,מקום לכל אחד תחת השמיים הפתוחים .
ובערב כשהקשבתי לילדי העצוב מסביר ש"הזמניות של הפרידה מבה"ס לא מפחיתה את הצער "חיבקתי אותו ואמרתי לו שזו זכות להיות  במקום בו הוא נמצא.
כמה טוב .



*מכיוון שאת המצלמה שלי שכחתי בבית שאלתי מרונית את שלה 
,תמונות לפוסט יגיעו ביום אחר כרגע בוער לי להודות     זכיתי לפטפוט שישי בבוקר ולקחתי את התמונות .



2 comments:

  1. אבל שלחתי לך אותן!! לא הגיעו?

    וחוצמיזה פוסט יפהפה, לגמרי, ועוד יותר משמחות התעודות שהגיעו היום. שום ציון. רק הערכה מפורטת ואישית ואינטימית.

    ReplyDelete
  2. רוניתה לא קיבלתי את התמונות...
    התעודה -לדעתי תקבל פוסט משל עצמה אם לא כותרות בעיתונים.

    ReplyDelete