Tuesday, June 7, 2011

תיקון שבועות

התחשק לי להכין עלי גפן ממולאים.
שעות של בילוי תחת גפננו בחצר בפרדס חנה ,התנקזו אל הרצון הזה. 
הוא קטף עלים ואני ניסיתי למצא מתכון ברשת,זה תמיד מאתגר אותי 'אני לא מצליחה לזכור או לעקוב אחר הוראות ,וודאי לא כשהן על מסך.
השרתי ,חלטתי, הכנתי תערובת ,(אורז נענע ובצל..נראה לי מתאים) וישבתי לגלגל..
מה להגיד? שנים של אימונים השתלמו ! העלה הראשון מתגלגל ונסגר באופן אלגנטי. 
פעם ראשונה בחיים לגילגול עלה למטרות אכילה, וכל שורשי הפלסטינאים יוצאים מהזיכרון אל האצבעות,דורות של יהודיות אדוקות מטבריה מתעוררות לתחיה. ומתחיל דיון שבו אני מגייסת את ארסנל הטבריינים בתחרות 'מי שייך לארץ הזו יותר ,מי יודע לגלגל עלי גפן יותר טוב..'  
"אימותי היו מגלגלות עלי גפן על בסיס קבוע"  .."הייתם בעצם ערבים" הוא עונה "חיינו איתם בשלום (חוץ מדוד בינו -אברהם מראד,דייג יהודי שנרצח וגופתו הושחתה ע"י שומרים ערבים ב1948 בטבריה "יא אחוואן - אנא בירו אלעוויד" הוא קרא אל חבריו) עד שבאתם אתם, החלוצים, והיה דחוף לכם להתנחל ולהקים קיבוצים בארץ" אני לא נשארת חייבת..וככה בערב שבועות אנחנו מקבלים את התורה ,הסכסוך הישראלי ישמעלי על שולחן העץ מתרוצץ ביננו , ריב האחים  המקראי .
ושנינו מאותו צד של בני אברהם , בניה של שרה  .

על שולחן החג שלנו יעלו ויבואו עלי גפן שהכנו יחד ביטוי ספונטני לחג ולקשר שלנו אל המקום הזה .ולילדים ..הכנו פיצה .
חג שמח .


No comments:

Post a Comment