Saturday, September 4, 2010

שטה בזמן

בחמישי בערב בליתי ב'אוסף' בקיבוץ משמרות.
אני אוהבת להיות שם ,לרוב מגיעה בשעות היום בדרך לאיסוף הילד מהגן או לביקור בוקר של קפה ושיחה עם רענן ואביב ,הפעם פתחו בערב,רעיון מצויין ,בערב כבר לא חם ואין את הלחץ הקטן הזה של 'דברים שצריך להספיק לעשות ' שמפריע לי לשקוע בחיטוט.
ובעצם באתי לשמוע מוסיקה הופעה של אמנית מקומית עם קול פעמונים ,שרון עזריה
כיוון שההופעה לא התחילה ניצלתי את הזמן לשייט ,זו ההרגשה שם לשוט בין חפצים שלכולם היה פעם בית אחר אצל אנשים אחרים ועכשיו מחכים לעין שתזהה אותם בהמון ויד שתקח אותם .
בפינת הספריה נעצרתי על קופסאות של גלויות . תוך חיטוט החלטתי למצא לי שם גלויות שישמשו לאגרות ברכה לשנה החדשה.
אני כלכך לא סובלת ולא מעריכה כששולחים לי 'שנה טובה ' בsms  מעורר בי תחושה של תור בסופר מרקט .
הגלויות הישנות בתמונות צבעוניות מלאות קסם נופשי בהרי האלפים ,יריחו ,קיבוץ חניתה ,פריז ,העיר העתיקה וקבוצה של רקדניות עממיות בחצאיות מתנפחות , שוויץ מושלגת


1970בצרפת המושלגת ,כותבת רבקה בפירוט ולבביות לעדנה ,מתארת ומספרת על חופשת סקי בקורשוול 1971 מחופשת סקי אחרת אותה רבקה כותבת לאותה עדנה : 'שלום שמנה,אל תכעסי שאני לא כותבת אני סתם עצלנית...' מה קרה שם בין רבקה ועדנה ,מה היא היתה כותבת אם היה לה טלפון סלולרי עם אפשרות לסמס ??

שער הניצחון ואישה עם בלונים ורודים גלויה מ1959 נפתחת במשפט :' לשושנה יעקב וזאביק שלום -מה פשר השתיקה הממושכת ...'
חנה כותבת שהיא מחכה כבר וסופרת את הימים לסיום שהותה בפריז .מעניין מה היא ועמנואל עושים שם?
קניתי ערימת גלויות כל אחת תגיע אל מישהו מהמשפחה השנה ,וחלק אמסגר .
באחת הגלויות תמונה של שייטים על סירה בכינרת ,רציתי אותה לאבא שלי , בתוך הגלויה מסר קצר ועצוב: 'נשיקות לילד טוב
מאבא '
1960כנרת בצפון מזרח הגבול הסורי מתקרב  עד 10 מטרים מהמים .
הגלויות מרגשות אותי .אני רוצה את כולן.
בסוף כשהתחילה ההופעה גיליתי שהאישה היפה שישבה באוסף היא הזמרת .הייתי חייבת לבחור גלויות ולצאת להופעה.
לקחתי לי ערימה של 14 גלויות ב15 ש"ח..
ממש לפני היציאה נתקלתי באוצר אמיתי -רכב החלל של באזז שנות אור בחמישה (!) שקלים לבנים,
וסלסלת קש מלאה פירות צעצוע מעץ לתמר ב10 ש"ח .
 והגלויה שממנה צחקתי בקול מצורפת כאן 
בדרך הקצרה ממשמרות הביתה סיכמתי עם השכנה אילנה שאנחנו מפסידים המון עם כל הטלפונים היום..
השנה אני שולחת ברכות עם מסר כפול אחד שלנו ומתחת של האנשים האחרים.


שנה טובה

No comments:

Post a Comment