Thursday, February 9, 2012

פעם בחיים


מכתב שקיבלתי מלקוחה מקסימה אחת עורר בי את התשובה לשאלה 'למה?'
שאלה הנשאלת מבפנים ומבחוץ: למה צילום ?למה משפחות ?ולמה אני  ?
והתשובה : כי איך שאני מצלמת . כמו שאני מצלמת את המשפחה שלי .
למה אני מצלמת כל הזמן ? 
מכמה סיבות .
כשהייתי קטנה היתה אצלנו בבית אמונה תפלה שאם מצלמים את הכלב הוא מת .
ככה קרה לג'ורג'י היפה שלנו ,לאחר שהצטלמנו אתו .
וזה קרה לLou '
ואם אינני טועה 'BOWIE' שרד אחרון כי אותו לא צילמנו...

צילום מנצח את הפחד לאבד ולשכוח. זו פעולה שמרחיקה את הפחדים
להעז ולעצור שבריר של שניה ,מתוך חיים שלמים ,לתת לו עוצמה ומשמעות .
להגיד: 'הנה אני בתוך החיים שלי והנה כל הדברים הטובים והיקרים שמקיפים אותי '- 'הנה המשפחה שלי '
'הנה אני '.
להצטלם זו נתינה לעצמך. זו הזדמנות להיות גיבורים ולהגיד את הדברים הטובים.
ושום דבר רע לא יקרה .
להזכיר ולזכור את האהבה .
על זה כתבה לי עינת . והכאב שלה התחבר אל שלי :
"..אני חושבת שהכאב שמתוכו הגעתי אליך הוא סוג של פחד שכל האושר שאני חווה בחיים,  יום אחד אני עשויה לא לזכור ממנו דבר.
אני מסתכלת על הילדים המדהימים שלי ועל אהבת חיי ואומרת- אזכור משהו מהאושר הזה? אני מריחה את הראש החמים הנקי והבלונדי של נועם ולא יודעת באיזה תא לנצור את כל הטוב הזה...  "
בשיעורי ציור בבצלאל אמרתי פעם שאילו הייתה לי סבלנות ,הייתי מציירת בשמן ומחכה שנים בין שכבה לשכבה .
אבל אין לי סבלנות לחכות , וצילום מתאים לי יותר.
ההסתכלות על העולם לא שונה מאז שהתחילו לצייר ועד עתה –
אותה שמש משחקת בעלי עצים בחורש, אלא שהיום אפשר לתפוס אותם ברגע אחד...
וככה היא מסיימת את המכתב המרגש שלה , שעשה לי נעימים בלב ופתח לי את הראש והפיל את האסימון שחיכה לתורו – מצלמת את החיים כמו שאני חיה אותם , פשוטים ומלאים אהבה:
"...בעיני את קוסמת- יש לך את היכולת להקפיא לי את האושר הזה. שאוכל להדביק באלבום, לתלות בכניסה לבית ולשאוף רגעי נחת.
יש לך את היכולת לאפשר לאנשים להיות מה שהם ומי שהם, יש לך את החוכמה לקרוא אותם ולהחזיר להם תמונה של עצמם, כמו שיקוף, רק פוטוגני ומאוד מחמיא.
יש לך היכולת "לצלם" רגשות, יחסים, קשרים, אהבה אמיתית בין אנשים.  מי שעומד מול העדשה שלך יש לו סיכוי גבוה לחזור הביתה עם בקבוקון קטנטן של אבקה בכיס, תמצית של רגעי קסם מהחיים שלו.
באהבה,
עינת."

 שיהיה לנו טוב . 

* צילום משפחה , כן!  גם  המשפחה שלך  .
לפרטים והזמנות  0522454032

6 comments:

  1. בהחלט יש לך את זה! ולא סתם התעקשתי שאת זו שתקפיאי את רגעי האושר בחתונה שלי...זוכרת? תמר ושעיה בהרי ירושלים? לדעתי בין צילומי החתונות האחרונות שלך...2003...ואני קרובה להתקשר ולקבוע איתך צילומי משפחה...בהחלט אוצרת רגעים!

    ReplyDelete
  2. אם אני זוכרת...ב ר ו ר ..אני זוכרת את הדוד והאחיינית שעשו אקרובטיקה,נכון? משפחה מיוחדת

    ReplyDelete
    Replies
    1. כן! מאז התרחבנו- ויש לנו את נועה ועידו...בקרוב צילומי משפחה...

      Delete
  3. אם כבר שיעור ציור, התמונה על הגשר, נראית כמו ציור.

    ReplyDelete
  4. לכל מה שעינת ורבים אחרים כותבים לך ועליך ,מליון לייקים ועוד הרבה יותר...

    ReplyDelete
  5. אנחנו לא מכירות, אבל הלקוחה שלך הצליחה לבטא במילים את מה שאני מרגישה כשאני מסתכלת בצילומים שלך.
    מ ר ג ש !!!

    ReplyDelete