Wednesday, November 2, 2011

הו רוי (מכירה אותך כשהיית בבשא"ש *)



בוקר, שמש נעימה מחממת .
אני מגיעה אל בית המשפחה ,פותחת לעצמי את השער בקוד המוכר ,ונכנסת לחצר.
פוגשת את רוי המתוק לבוש בייביגרו בפסי תכלת ולבן ,רגוע ,שקט ומתוק  .
מניחה את המצלמות ומבקשת מאווה המטפלת לתת לי להחזיק אותו קצת .
'הממממ' איזו התפנקות של בוקר: איש קטן ,בן ארבעה חודשים ,כולו רוך חמימות ורוגע ,מתרפק לי על הכתף.
מיד אני מוצאת את עצמי מדברת אליו ומסתובבת איתו בבית מסתכלת עליו והוא עלי .
'אוי רוי אתה כלכך גדול ומתוק '
אמא שלו מגיעה 'היה ים מדהים הלכתי לחתור קצת  '
תמי, שזופה ויפה עם שיער בלונדיני של גולשת , תותחית . אמא לארבעה ,מקסימה ואופטימית .
היא יוצאת מהמקלחת עטופה במגבת.
רוי כלכך רעב הוא לועס לי את הכתף,לא בוכה לא מתלונן הוא יודע שאמא שלו תטפל בזה מייד.
היא לא מספיקה להתלבש ומתישבת להניק.
הוא מאוד שמח על ההחלטה שלה: נהמות של סיפוק עולות מבטנו המתמלאת.
אני רוצה לצלם את העור החשוף באור הרך שנכנס בחלון.
מצלמת .


אני חושבת 'כמה פעמים צילמתי אותה במשך השנים שאנחנו מכירות ?'
נדמה לי שעברו עשר שנים מאז קיבלה מבעלה מתנת יום הולדת מפתיעה :הדפסת ענק של תמונה ,שצילמתי אותו ואת הילדים.
מאז הפכתי מאוצרת רגעים לשומרת הזיכרון , הארכיונאית המשפחתית .
מלווה אותם בצילומים קבועים וגם דרך ארכיון התמונות המשפחתי, עליו הופקדתי, אני נוברת בו ומלקטת תמונות עורכת  מתוכו אלבומים שאני מגישה להם כרוכים, מחכים ליד ולעין שתדפדף בהם .
כלכך הרבה אימג'ים חקוקים בזכרוני מהמשפחה הזו .כולה שנתיים וחצי עברו מאז הצילומים הראשונים . 12 אלבומי תמונות ארבעה סשנים של צילום . הכרות אינטימית.
איזה כייף לי ! שזו העבודה שלי שאלה הלקוחות שלי ,הטובים ,שסומכים עלי, ופותחים את דלת הבית ואת מטמון המשפחה בפני.
ואם חמים וטוב ונעים שם אני נשארת. 

בית ברכה.               




 




*בבשא"ש = בבטן של אמא שלך (גבעת חלפון )





No comments:

Post a Comment