Tuesday, May 24, 2011

אמוש בתוש ודור העתיד



זהו , כבר אי אפשר להגיד בת מצווה , בת מיצווש בלבד.
אחרת זה לא עובד(מאז ניסים אלוני והגשש לא נרשמה היסטריה כזו) נשים מתלבטות לגבי הבנות מיצווש שלהן הפרטיות ,כשהן מתקשרות לשאול על צילומים אני שומעת משפטים כמו 'היא רוצה ללבוש שמלה עם נצנצים ' 'היא רוצה להתאפר' זה תמיד מעניין לשמוע על הלבטים של אמהות לבנות 12 . ובעצם הן מדברות  על פער דורות הולך וגדל ,על הבדלי תפיסה עצמית על תרבות אחרת ממה שהן גדלו לתוכה. הבנות שלהן הקטנות האהובות פתאום רוצות להיות משהו אחר, משהו שהן לא תמיד מקבלות או מוכנות לראות , ואני ,הצלמת אמא לבת שנתיים, מנסה לפשר ,לעודד את הבנות לבוא בבגדים שלהן לא להתחפש בכובעים ונוצות ,אין אצלי בסטודיו אביזרים שמשמשים את כולן .בדיון על איפור כן או לא  אני נחרצת לא (אבל מגישה את הנחרצות בעדינות אל מול בנות ה12 הדעתניות) . המלצתי לטובת שלום בית היא  בד"כ גלוס שקוף ואולי קצת מסקרה .
בת שתיים עשרה לא צריכה איפור .מי שרוצה להצטלם עם איפור מלא שיער מעוצב ותלבושות תחכה לגיל 16.
בעיני צילומים של פורטרט בגיל 12 הם רגעים של דיוק ועדינות לשבריר שנייה מתגלה בילדה הנערה שהיא תהיה ,משהו משתנה בזיק העין החיוך נראה אחר ,לרגע ,אח"כ היא חוזרת להיות ילדה . על קו הגבול הזה אנחנו מטיילות יחד וזה אושר גדול להראות לה שהיא יפה ככה כמו שהיא ,נהדרת!
בפייסבוק נטשה מתכוננת לבת מצווה של בתהּ משתפת בהתלבטויות לגבי שמלה היא כותבת :' אני לבשתי שמלה תכלת וגרבתי גרביים בצבע לבן עם נעלי סטפס'
אני שומעת את האימהות וגם את הבנות .דורות שחיו בעולם עם מושגים שונים על יופי אופנה ובאיזה גיל עושות מה (ואיקונות של עיבודי מחשב אשר אינן קיימות באמת-לפחות לא בגרסת התמונה המתפרסמת).


'מה לבשתי לבת מצווה? '
סורקת ומעלה תמונה שלי מאותו אירוע  בינואר ,בבית עם משפחה וחברים, הילדים מהקבוצה שלי הכינו הצגה מצחיקה ,השכנות הכינו עוגה עם עיטורים מטופי. היה חם ונעים.
גם לדור שלהן ,שזוכה ללעג תקשורתי המאמץ בשמחה את קשת ליבליך ושפתה, יש שכל ורצון משל עצמן . אם יקבלו את הכוונה טובה ומאזנת מאמא שלהן, ואם נדע לקבל את המצב לאשורו בעיניים פקוחות , הן יהיו הנשים של הדור הבא שימצאו את מקומן בהנהגה ובעשיה חברתית מדעית באמהות מודעת . יחד ולא נגד ולא בתחרות הורדת ידיים.כי בהורדת ידיים הבנות חזקות יותר..וביננו ,גם ככה התקופה הזו מבלבלת ולא פשוטה ונשלטת ע"י הורמונים ומחשבות מוזרות על עצמנו , זוכרות איך הייתן אז ?
ומתרקם לי בראש מקום לחלוק תמונות וחוויות :אני מזמינה אמהות להעלות תמונות שלהן מהבת מצווה ,לשלוח לי במייל
או ישר לפייסבוק , כמו שעושות הבנות .(הידעתן? רוב אלבומי הפיסבוק של בנות 12 עד 17 מלאים תמונות שהן מצלמות את עצמן ומעלות.קצת כמו שאנחנו החלפנו בגדים מול המראה עם עוד בחדר שתי חברות  ,רק קצת יותר פומבי .)
בואו נשתף ..
שנראה : איך היה פעם.
הנה שלי :


ובאותו היום באותה המושבה על אותה רשת דמיונית כותבת ענת מגל על בת מיצווש 
שידורי פרדס חנה אור לגויים



* אוצרת רגעים - צילומים לבת מצווה או סתם כי בא לך לשמוח קצת . לפרטים והזמנות 0522454032

1 comment:

  1. דיקלה קידר באישה היפה נחשונית התמונות
    תודה לך
    כמו אז גם היום אתן נשים מלאות סטייל והטיימינג של אביך היה מושלם ...

    תמונה : http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150201949312348.327036.617642347

    ReplyDelete