Tuesday, July 31, 2012

איך לצלם חתיכה מהלב ?

במשלוח הפיצה שהגיע אלינו אתמול בערב היתה גלויה .
עם תמונות שצילמתי .
חייכתי .
וה"שליח" (האבא נסע עם הבן להביא ארוחת ערב)  מוסיף : "גל מוסר ד"ש והוא אומר שהתקשרו מהעיתון לשאול מי צילם להם את התמונות המהממות ..."


"כשאת מצלמת את המוצרים שלי את מצליחה לתפוס את המהות שלהם , את שמה שם המון רגש בתמונה והיא מעבירה את הרגש שמתחבר אל המוצר " אומרת לי בטלפון לקוחה מרוצה אחרת...



אני פוגשת את התמונות שלי בכל מיני מקומות - בעיתונות ,על שלט ענק בקניון, בפייסבוק, בגלויות מפתיעות , בחוברות פירסום..איפה לא ?
צילומים שעשינו פעם אחת ממשיכים לשמש את הלקוחות שלי עוד ועוד , באין סוף יצירתיות ודרכים לשווק .
"התקשרו מלאישה -הם מסכימים לפרסם אייטם עלי , אבל אין לי תמונות , את יכולה לצלם לי מחר בשבע בבוקר ?"
ועכשיו אוגוסט. 
עכשיו הזמן לצילומים - כי בספטמבר כבר רצות המכירות , האירועים מתרחשים ,והתמונות החדשות של קולקציות הסתיו מתפרסמות במגזינים. 
ראש השנה הוא זמן שיא של התחדשות ,קניות ,עדכון קולקציה ורעב של קהל למשהו חדש ויפה.

אם את רוצה לצלם לבד -לכי על זה , אבל תשקיעי - על איזה רקע את מצלמת ?(לגהץ את הבד שעליו מונח התיק הרקום עוד לא הזיק לאף אחד..) 
בדקי את הזוית והתאורה תני למוצר שלך הזדמנות לזרוח .
שנה חדשה בפתח ! האם יש לך תמונות טובות שאת כבר לא יכולה לחכות להראות אותן לכולן? 
הצילום הוא הפנים של העסק שלכן . הצילומים יקבעו איך את והעסק נתפסים בעיני הלקוחות.   
 אפשר לצלם לבד בטלפון הסלולרי ,אפילו לשדרג את התמונה באינסטרגם ! 
האם התמונה עושה לך שרות טוב? 
האם את מסתכלת בתמונה וכל האהבה היצירה והמחשבה שהשקעת במוצר שלך באה לידי ביטוי ?
האם הצבעים מדוייקים?
 האם אפשר להתרשם מגודל המוצר ?
 מה הפרופורציות שלו ?
האם הוא מנותק מההקשר שלו או מביא איתו סיפור שלם ?
האם את היית רוצה את מה שמופיע בתמונה?
חנויות אינטרנטיות חוסכות המון עלויות אבל מדברות ויזואלית , תמונות לא מקצועיות מוכרות פחות טוב. נקודה .
מאז מרמלדה מרקט נפתח בארץ, יותר ויותר יוצרות מתקשרות אלי להזמין סשן צילומים ,לאחר זמן מה ברשת הן מבינות (ולפעמים גם אומרים להן)  שהתמונות לא מספיק טובות .
סשן צילומים טוב אחד אורך כשעתיים ותוצאותיו אפשר להנות אחר כך למשך זמן רב , שנים אפילו.
יש תמונה לי אחת שהולכת איתי כבר למעלה מעשור .
אנחנו נחשפות להרבה פירסומים בכל יום בכל רגע כמעט , והבחירה על מה לעצור, במה להעיף מבט נוסף ואולי להתעמק , מושפעת מהתמונה שמולנו .
אם התמונה מושכת אני בפנים.
 אם לא - דילגתי הלאה וכך לקוחות פוטנציאליות נוספות .
הצילום חוסך לנו אלפי מילים .
לא צריך להבין שפה כדי להתאהב במוצר או עסק שמיוצגים היטב .
המח שלנו מדבר אלינו : מה שנראה טוב הוא בטח טוב . 
ואותו אפקט עובד הפוך -אם זה נראה רע מטושטש וחסר צבע זה בטח לא איכותי .


אני יודעת למה זה חשוב לצלם את העסק או המוצר באופן מקצועי , מבינה את הדברים באופן ויזואלי , ויודעת לעבוד עם מה שיש ולהוציא ממנו את המיטב. מתרגשת בכל פעם מחדש לפגוש את היצירות ואת האנשים שעומדים מאחוריהן . 
מכירה גם את הפחד והחשש , את המאמץ הכלכלי שנדרש מעסק מתחיל..ובכל זאת - אנחנו מדברות על עסק - לא על תחביב.
אני נשואה למעצב תעשייתי שעל צילומי המוצרים שלו שוקדת בכל פעם מחדש .
לא הוא ולא אני מוותרים לעצמנו , מתעקשים לתת למוצרים לספר את הסיפור שלהם .
וגאים בכך.





בעולם של דימויים חזותיים - מי שמצולם טוב  לוקחים אותו ברצינות .
מה את רוצה להיות ?


* חבילת צילום תפורה למידות העסק - לפרטים צלצלו 0522454032 
לעבודות נוספות שלי הכנסו לכאן


4 comments:

  1. אחלה בלוג
    שכחת רק לציין שזה למה קוראים לך אוצרת רגעים ...

    ReplyDelete
  2. אני משתעשעת ברעיון לפתוח חנות ב-etsy לתיקים והשטיחונים שאני סורגת. אחד הדברים שעוצרים אותי זה העדר יכולת לצלם אותם כמו שצריך. הבעיה שבמחירים בהם הדברים האלו נמכרים, אם בכלל, אין אפשרות להשקיע בזה כסף.

    ReplyDelete
  3. ענת, מדובר על עסק על מקצוע לא על תחביב, אם זה תחביב אולי לא שווה להשקיע. לעומת זאת אם מוצר מצולם גרוע -לא יקנו אותו. למה לחשוב קטן ? אנחנו יודעות שאימג' טוב עושה את המכירה. למה לא למכור מאות ? ...חנות באטסי -זה נשמע כלכך פשוט . גם שם מי שרוצה להצליח חייבת להשקיע עבודה ומקצועיות.

    ReplyDelete