Tuesday, March 22, 2011

אפשרויות

אושר (בת9) עומדת אצלנו בחצר ומספרת סיפור : איש יוצא מהבית הוא צריך לבחור אם ללכת ברגל או לנסוע באוטובוס אם הלך ברגל יופי, אם עלה על אוטובוס יש שתי אפשרויות :יעמוד או יישב . אם עמד- יופי ,אם ישב יש שתי אפשרויות :או לבד או ליד מישהו אם לבד -יופי ,אם ליד מישהו יש שתי אפשרויות :אישה או גבר .            
אם גבר -יופי ,אם אישה יש שתי אפשרויות: או שהם ידברו או לא .אם לא- יופי אם ידברו יש שתי אפשרויות :שהוא יתאהב בה (זה היה מהר) או שלא .אם לא- יופי ,אם יתאהב יש שתי אפשרויות :או שיהיו זוג  או שלא .אם לא -יופי, אם כן יש שתי אפשרויות :או שיתחתנו או שלא ,אם לא -יופי ,אם כן יש שתי אפשרויות :שיהיה להם בן או בת אם בת יופי .אם בן היה עדיף ללכת ברגל...

זה מזכיר לי את הבחירה שיש לנו בכל שבריר של שניה  לבחור האם להתפוצץ על המקום ועל כל מי שנמצא בטווח באותו רגע או שלא .אם להתפוצץ כמו שאני רגילה ומכירה ,זה כולל הרבה אנשים ,הרבה מהומה ולא בטוח מה ייצא מכל זה, אז אולי אפשר לתקן?
אם אפשר לתקן יופי , יש מקום לטוב לסליחה ולרצון לתקן אצלנו בעולם.
אם לא - אפשר לבחור להרגיע, במקום להסעיר עוד יותר .
וזה מתחיל בבית ביננו, בין ההורים לילדים ,לאיש בכביש, לפקידה בדואר(אוי אלוהים כמה שהיא איטית...)ונמשך הלאה אל התלהמות או שמחה לאיד ,בשיח שמאבד מכבוד האדם בעת שהוא עסוק בלהיות צודק.
כן,גם בסיפור של קצב עבריין המין הסידרתי .אפשר לסתום רגע .
מתרגלת ,בעת משבר ,בזמן טעות ,כשפישלתי וכשאחרים פישלו והתוצאות מפתיעות.
וכשאני מסתכלת אני שמה לב שהילד שלי התבגר בשבוע כאילו עברה שנה ,שהשיח השתנה ,שיש לו ביטחון בהורים שלו שעשו את ההחלטה לא לפעול על אוטומט ולא להפר, אולי בפעם הראשונה הוא מרגיש גיבוי ולא רק שומע 'אנחנו איתך סומכים עלייך' .
והוא מזמין אותי לתת לו נשיקה וחיבוק ככה סתם בצהרי יום חול  !!ישששש איזו הצלחה!!!!!

אושר ,בסיפור שלה הזכירה לי שוב שיש לנו בחירה
תודה אושר ....




5 comments:

  1. נפלא ונכון כל כך, ומהדהד עם מה שלמדתי בלוכלי.

    ReplyDelete
  2. מחכה לקרא על קורותייך בשוויץ הירוקה
    מה למדת
    ומה תלמדי אותנו

    ReplyDelete
  3. ואת מזכירה לי כל כך הרבה פעמים ביום את הדיוקים הקטנים. שלפעמים נראה כאילו הם האוטומט.. אז יופי.

    ReplyDelete
  4. ליאתו את יודעת? כשאני נזכרת באיזה הקשר כתבתי את הפוסט..סיפור של מורה שהתעלל בילד שלנו.למדנו עליו שהוא חזק ואמיץ ושלא הסכים להיות קורבן . אני שמחה שלא פוצצתי את המורה ואת בה"ס כששמעתי במקרה מה קרה (ארבעה ימים אחרי שזה קרה!!)עכשיו זו הסטוריה ,באותם ימים זו היתה חוויה קשה ומעצימה ,לא מזמן סיפרתי את הסיפור לחברה והיא פשוט התחילה לבכות . אשרינו שעברנו שהתקרבנו אל התא המשפחתי עוד קצת. זה היה שיעור גדול בהפרדות ותיחומים חמלה ואהבה ..

    ReplyDelete