Tuesday, March 15, 2011

דרקונים בפרדס חנה

כבר שעתיים שהגדול וחבר שלו מהכיתה משחקים 'משחק דמיון' ,נכנסים ויוצאים מהבית יושבים בפינה בסלון ושטים בארץ הדמיון. כל הזמן מציירים זה לזה סצינות של מסעות אל עבר עיר בירה פנטסטית,מתכננים את הדרך מעלים דרישות לקיום תנאים למעבר 'אתם צריכים לדעת לעוף' ...ממציאים אירועים ופותרים את התסבוכות בעלילתם המתפתלת.
זה מקסים, הם לקחו את השפה שלמדו בשיעור 'מבוכים ודרקונים' והעבירו אותה למקום וזמן אחר (ממש כרגע הם במסעדה של שיפודים שותים יין גובלינים )/
כבר חשבתי שלעולם הם יעדיפו משחק מחשב או כדורגל על פני ישיבה  פנים אל פנים, ללא תיווך, יובל ויותם.
ויש במשחק הזה הכל-גאוגרפיה ,הסטוריה ,חשבון ועברית .
מרתק להקשיב להם .

כשהזמן פנוי באמת, וכבר כמעט מתחיל לשעמם, יש רגע שבו מתהפך השעמום ביצירה .
כשהוא התחיל להשתעמם התקשר לחבר שלו והזמין אותו אליו,אח"כ יצא אלי לחצר וסיפר לי על כך.
'יובל הוא הראשון שענה לי לטלפון החדש שלי ' ..הוא מציין בסיפוק. אתמול בחוג הוא הרכיב טלפון -חזר איתו הביתה  ומייד חיבר אל הקו והתקשר לסבא וסבתא .
הם לא היו בבית הסברתי לו על התא הקולי ,זה לא נשמע לו מעניין ,אך כשאמרתי לו שהמכשיר מקליט אותו ואז הם שומעים את קולו ..פתאום הוא חייך ושמח והתקשר אל התא הקולי שלהם והשאיר שם הודעות מצחיקות.
אח"כ בארוחת הערב הוא תהה בקול 'מעניין מה המספר של הטלפון שלי '....

אחה"צ אני מגלה תוכנית בערוץ 23 'כשהיינו ילדים' צללתי אל הקטעים מתוך ' הילדים משכונת חיים ' וhere we are '.
מקסים .
יש שם טקסטים שנונים ,ושחקנים מקסימים. איזו רוח של פשטות ובגרות.
תחושה של ילדים אמיתיים לא 'טאלנטים' מוטציות. הבנים התישבו וצחקו מקטע 'מדעי' ברגע עם דודלי 'צף או שוקע' ניסוי מדעי במשקל מצחיק ופשוט ונעים ,יש שם מיזוג יפה של תוכן אמירה ואישיות, הילדים בשכונת חיים -יש לכל אחד אופי וסגנון (לא רק אופנתי ,מדהים איך נראנו בשנות ה70)
פשוט תענוג .
 לוח המשדרים שלהם ,כלכך מוצלח , ממש חמש וחצי אחה"צ שנת  74' אשדוד...

ועכשיו אני מקשיבה לבנים ומבינה שבעצם לא הרבה השתנה ,הילדים אמנם מתוחכמים ובעלי ידע נרחב ומבט ישיר ,ועדיין הם ילדים . ילדים שמשחקים בשכונה שלהם .
לפעמים השכונה היא וירטואלית ,לפעמים משחקים שם פסים בין המדרכות ,לפעמים ,אין שכונה ממש אבל באים חברים ויש חצר , ולפעמים כמו היום השכונה כולה ועולם שלם שעדיין לא הומצא נמצאים בתוך הראש .
...'אסור לי שינוי צורה? '..'אז אכלתי אותה ' ..'אפשר לקבל שיגור? ' ..











3 comments:

  1. הפוסט הקסום שלך מחזיר אותי לשכונת חיים וhere we are (ועוד רבים וטובים), לימי הילדות של המשחקים בשכונה, מאסות של ילדים בחוץ ואמא קוראת מהחלון לעלות בערב הביתה....

    ReplyDelete
  2. מבוכים ודרקונים - איזה להיט זה הפך להיות.הבנים שלי בחוג כזה .

    ReplyDelete
  3. אתמול הם שוב שיחקו שעות במשחק דמיון ,אמרתי להם: אח"כ תאספו את כל הטרולים והחרבות הדמיונית...איזו קרציה אני לפעמים,,העיקר שזה הצחיק אותי (: כי הם בהו בי במבט מזוגג ...

    ReplyDelete