Wednesday, October 20, 2010

אבל לאומי





'ביום הזיכרון ליצחק רבין יורד גשם' קביעה מטאורולוגית של בן שמונה . הוא אומר יצחק במילעל וזה פחות או יותר העניין מבחינתו.
אני עדיין מופתעת שהזמן עובר שעברו חמש עשרה שנים שהחיים המשיכו בזרם שלהם ואין מה להוסיף על .."מה היה יכול להיות אילו .."האבל הפרטי התחלף בלאומי הרגש האישי הפך לעוד בית ספר ע"ש רבין הפאתוס - כמו חומה שקופה של ציניות -כיסה על מה שהרגשתי אז .
בנתיים חמסין אפילו גשם לא יירד.
בערב יצאנו מהבית ברחוב שמעון התרס"י להופעה של רוקפור במועדון הטריפ ,בטלויזיה ראו אותו מדבר עם סיגריה ביד ואמרתי אל המסך: 'אוי יצחק יצחק (גם במילעל )הסיגריות יהרגו אותך..'ויצאנו.
באמצע ההופעה שמעתי כמה נערים בקהל מתחילים להעביר בינהם שמועה 'ירו ברבין' אחרי כמה שירים הגיעה תמי ,היא איחרה המון 'היו מלא פקקים בדרך הכל היה סגור' היא אמרה וכששאלתי אם היא שמעה משהו היא אמרה 'כן,ירו ברבין'..
נשארתי, ההופעה נמשכה. ר׳ רצה ללכת אני רציתי להשאר אמרתי 'כבר קרה מה יכול להשתנות,בטח סתם מנפחים את זה ,בטח לא קרה כלום ,אחרי ההופעה יהיו אותן חדשות'
שבעתי מחדשות מפיגועים מפוליטיקה רציתי לשמוע את החברים שלי מנגנים.
(חור בלבנה :'תראו מה יש לו ביד מה שמפריד בין טוב לרע ,זה אחי' )

אלי הפסיק את ההופעה ואמר שירו ברבין וזהו .
נסענו הביתה הגענו בדיוק בזמן ל 'ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה'...ומאותו רגע הכל היה אחר למשך כמה זמן ,באופן אוטומטי דחפתי קלטת לוידאו והתחלתי להקליט את השידורים .למחרת -בלילה נסענו לירושלים לעמוד בתור הארוך עד הבוקר לעבור על פני הארון . בדרך חזרה עצרו את התנועה שיירה של מכוניות שרד עברה אותנו איש אחד התחיל לקלל ואני צרחתי עליו נורא .
היה עצוב היה מחניק הרגשתי נטושה .
(כמה שנים אח"כ רקדנו בכיכר כשברק זכה בבחירות .באמת,היינו נאיביים .)
אני כבר לא רוקדת בכיכרות ולא מאמינה לפוליטיקאים הדברים ממני והלאה אני מחנכת את ילדי ומתעלמת מהשאר זה הכל משחק , משחק בחיים של אנשים. להשאיר את ההחלטות לאחרים זה חוסר אחריות אני משתדלת להחליט כמה שיותר על עצמנו ולצמצם ככל האפשר את השפעתם של ההם  עלינו ,ובכל זאת אני צריכה להסביר לילדים שלי למה ואיך מתנהלים כאן דברים ובכל זאת אני חיה במדינת אפרטהייד ומשלמת מיסים ולא ממש מורדת או יוצאת לרחוב עם שלטים פעם הייתי צועקת .
פעם הייתי .
התמונה הזו צולמה בכיכר מלכי ישראל ,לפני ש..
חלק מעבודת הגמר שלי .
אומנות מדברת בשפה פשוט אל הקרביים לעיתים יש לה כח נבואי , סה"כ רציתי להגיד שאני מחפשת בית .
ובסוף יצא שאני לא לבד ...




(חיפשתי קישורים למילה רבין לשים כאן בפוסט ומצאתי את ההקלטה של 'ממשלת ישראל מודיעה בתהדמה ' והציניות שלי התפוגגה באחת צמרמורת בגוף והלב שלי מחסיר פעימה .

9 comments:

  1. אני הייתי בקהיר באותו לילה. היום זה פחות פשוט.

    ReplyDelete
  2. אני ישבתי בדירה אצל חברים ממש מעל הכיכר והסתכלנו בטלוויזה לקח לנו זמן להבין שהרעש מבחוץ זה הדרמה שמתרחשת בטלוויזיה ושמהמרפסת רואים הכל בLIVE. היום זה גם פחות פשוט - מי יכול להרשות לעצמו 3 חדרים באבן גבירול.

    ReplyDelete
  3. חזק ביותר. כמו שכתבת, חונק.

    ReplyDelete
  4. מיכל קרן גלמןNovember 4, 2011 at 12:17 PM

    מדהים! היינו באותה הופעה! אני הייתי שם ,וללא שמועות מקדימות ,זוכרת את אלי אומר-"אני מצטער להפסיק את ההופעה אבל ירו בראש הממשלה.." ( ראשומון!),חשבתי שזו בדיחה, אבל כולם היו סביבי רציניים להחריד...ולנצח ביום הזה, 4 לנובמ', אני נזכרת ברוקפור..

    ReplyDelete
  5. מיכל,איך לא נפגשנו?...(:

    ReplyDelete
  6. נילי גוטמן זניNovember 4, 2011 at 4:13 PM

    אנחנו היינו בברצלונה.חזרנו מטיול לחדר במלון.כהרגלי מיד עם כניסתי לחדר הדלקתי CNN הוא ,חלפה במוחי המחשבה: "מה קורה איתך את בחופשה מה כבר יכול להתחדש שתראי בטלויזיה?... מחשבותי נותקו באחת על ידי הBRACKING NEWS שהופיעו על המסך ואחריו ההודעהשל הקרין על "...יריות שנשמעו בתום עצרת שהתקיימה בתל אביב,מיד יגיעו עידכונים נוספים" ההמשך הנורא ידוע
    חזרתינו לארץ היתה אמורה להתרחש ביום המחרת אולם שמי הארץ נסגרו ואנו נשארנו בטרמינל של ברצלונה.לכמה אמפטיה בי"ל זכינו פשוט לא יאומן,מבלי שביקשנו אנשי השרות בטרמינל הקצו לישראלים פינה שקטה ויותר אינטימית עם טלויזיה ששידרה את כל הטנעשה בארץ וכמובן ההלוויה.עוברים ושבים שמיהרו לדרכם עצרו מריצתם ניגשו והביעו תנחומים מי בלחיצת יד ומי במילים והתעקבות קלה לצפיה בטקס. כמרים נזירות אנשי עסקים טייליםמכל הלאומים ומכל הצבעים...
    ואני תוהה מה קרה לנו ולמיקומינו בליבותיהם של אזרחי העולם?

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. אנונימי זה נכון , את צודקת חשבתי על זה אבל כבר לא יכולתי למחוק (אי אפשר למחוק רק טעויות של עצמי ולהשאיר שלך אחרים..) .
    תשובה מדוייקת יותר היתה :ליברמן ,גזענות,שנאת זרים,אנטי דמוקרטיה ,אבל זה לא הסתדר עם ההבטחה לשתי מילים.
    אני חוזרת בי משנאת חינם.
    אני לא שונאת את ליברמן וזה לגמרי לא לחינם מה שאני חושבת עליו ועל הדברים שהוא מייצג.

    ReplyDelete