Tuesday, November 6, 2012

זה כמו להיות סופרת, בתמונות.


נ' התקשרה בערב .
עניתי במתח מסוים (אני יודעת שהשליח הגיע עם האלבום...)
"הלו ? "..ושתקתי 
זה כמו לידה..כמו להצליח במבחן בכל פעם מחדש, כשהלקוחה רואה את התמונות באלבום.
"זה מושלם ! " היא אומרת לי בשמחה
"הללויה " אני מתעוררת .
"אוי נ', איך באת לי בזמן " 
הייתי זקוקה לשמוע משהו טוב שעשיתי היום 

ואנחנו מדברות על האלבום  שערכתי להם בחדוות יצירה .
אלבום שהוא סיפור של יום אחד בחופשה השנתית בישראל .
היא אומרת שהכל כלכך נכון ואמתי  האלבום שערכתי להם תואם אם החוויה .
"..ונורא יפה התמונה שבחרת לפתיחה "
"ראית , ראית את הבוגונביליה ? זה עמוד שעשיתי במיוחד בשבילך "
 "כן " היא צוחקת
"וד' , עם הבלאקברי ?" אני ממשיכה בהתרפקות על המחמאות שהרווחתי ביושר ,
"זה כלכך נכון ,תפסת אות בכזה מבט, בדיוק המבט של -תפסו אותי ."
" חשבתי איך תשבו בלונדון ותראו את האלבום  "
באמת חשבתי על זה , על איך המשפחה הזו תקבל מזכרת מלאה שמש וחיוכים .
לונדון תמיד נראית אפורה (חוץ מבסרטים של יו גראנט שהם יותר אמריקאים במהותם..)
גם לי התמונות האלה מזכירות רגעים יפים  .
שעה וחצי של טיול בתל אביב בה נפשו בקיץ.
לא רק צילומים , גם אלבום.
האלבום הוא הדובדבן שבקצפת , היצירה השלמה שלי - חיבור של התמונות ועריכה שלהן לפרטי הסיפור האישי המשפחתי .
אני עורכת את האלבומים בכוונה מיוחדת לכל משפחה .
הצילומים הדיגיטליים נשארים על המחשב ,אבל
 כשאני מכינה אלבום הם הופכים זמינים, ומזמינים לישיבה משותפת ודיפדוף בתמונות .
לחזור אל החוויה שוב ושוב ולא רק על גבי מסך.
אלבום כרוך . ספר של המשפחה .
יש משפחות שעושות כזה אלבום כל כמה חודשים , יש כאלה שעושות אותו פעם בשנה . יש לי לקוחות שעלו על הפטנט הזה ובכל פעם שרוצים לתת מתנה למישהו שיקר להם באמת ומכל הלב מזמינים אצלי אלבום .
האלבום שמחזיקים ביד שמונח בסלון שנמצא בספריה, שאפשר להכין כמוהו ולתת לסבתא - האלבום הוא מה שנשאר .

בערב כזה , עם טלפון כזה מלקוחה ,אני מודה על מזלי הטוב .
על הפירות שאני טועמת מעמל של שנים .
יש דבר שאני יודעת לעשות, זו המתנה שקיבלתי : לראות ולשמוע לחוש הכל ,גם דברים שעוברים כאילו בלי שישימו אליהם לב .
אותן רגישויות  שעושות אותי לפעמים עצבנית במקומות רועשים , מאפשרות לי להיות נוכחת לראות את הדברים הקטנים, לזכור שהאישה אוהבת בוגונוויליה ,לשמוע מה אומרים הילדים ...
לראות בדברים הכי פשוטים את הקורים הדקים היפים של משפחה .
לקלוט את האופי הייחודי של כל משפחה איך נרקמים היחסים .


והבוקר אני מוצאת את עצמי יושבת ומדפדפת באלבומי התמונות שלנו , לא תמיד סנדלרים הולכים יחפים. 



* ספר צילום משפחתי  יצירה שלמה .רוצה גם ?  לפרטים והזמנות 0522454032 






2 comments: