Monday, October 18, 2010

אחד קפה שתיים קסם

'אנחנו עושות בדיקת ספונטניות' רות על הקו אני עם הכלים מהכיור אל המדיח ,הבית במצב  עוזרת (מסודר אבל מבולגן) 'יאללה בואו '. בדיוק כשחשבתי להתחיל לצלם את הנשים שאני מכירה מכאן  ...
מגיעות שתיים יפות ורעננות על הבוקר, בשקית נייר מרשרשים בוקרסים וקרואסונים אני על הקפה והמצלמה.
רות צריכה צילומים לאתר שלה חגית 'הספרנית'* באה כבונוס ,יש לה שעה ואח"כ פגישה .
רות היא מורה ומדריכה. עשיתי איתה מסעות בזמן ובגוף ,איתה למדתי על עצמי ועל מה שאני עוד רוצה להיות, היא פתחה בפני את קלפי הטוטם האינדיאנים שהיו לכלי יקר שימושי ומלא קסם שמשמש אותי.
 איך לצלם אותה?פנים מוכרות שישבתי והסתכלתי בהן במשך הרבה שעות ,איך לתפוס את המבט החם שלה?,רות עם הידיים הארוכות (או שהן רק נדמות ארוכות?) אצבעות שטורפות קלפים במהירות ,וטבעת אחת שתמיד נראית כאילו בלחיצה אחת מעבירה אותך מימדים .
 אני מצלמת כאן ושם וככה וככה היא מחייכת ואני רואה את הילדה שלה מבצבצת בחיוך .
אח"כ מסתכלות על התמונות ,אני אוהבת את אותן תמונות שהכי אהבתי כשצילמתי .
אפשר בפוטושופ לעשות שינויים להסתיר פצעון והעלים קמטוט או כתם צל ,ואני מפעילה את מניפולצית היופי המדומה המושלם זה שלא קיים אלא בעולם המדכא של דימויי האופנה והזוהר .סתם,כדי לראות ..

מסתכלת שוב במקור ושוב מבינה עד כמה כל סימן  בעור הוא שלנו הוא חלק מהיופי מהשלם .
ונכנסות לשיחה על הדימוי השיקרי של גוף ושל פנים שמפורסם על שלטי החוצות ודפי הכרומו , על הצרת היקפים בדוגמניות רזות ממילא ,החלקת העור המתוח ,הפיכת האישה לאנדרואיד שכמוהו אין.
הפיכת הילדות לקורבנות של שקר של אשליה אופטית מזוייפת .
הבן שלי מאמין לפרסומות הוא באמת חושב שכל מי שיש לו רכב מסוג פורד יכול לטוס למשחקי ליגת האלופות ..ואני מסבירה לו ומוצאת את עצמי משתמשת במילים מוחלטות כמו ' שקרנים'.
(הפוסט על סופר גול עוד יעלה ..אני מחפשת תמונה שתבוא איתו)

לא תיכננתי להכנס לזה..
רק רציתי להעלות תמונות  .
בתור אחת שאין לה תמונה שהיא אוהבת ומזדהה איתה אני מקנאה באחרות









3 comments:

  1. הי נעה, כתבת יפה מאד ולא צר היקפים...
    גם לי אין תמונה להזדהות איתה..

    ReplyDelete
  2. תודה על הבוקר הספונטני הזה ועל התמונות היפות!!!

    ReplyDelete
  3. ו....חשוב מאוד, הוספת מימד נוסף לטבעת האהובה עלי שבאמת תמיד איתי ומשמשת עבורי תזכורת תמידית למשהו חשוב.

    ReplyDelete