אני מתרגשת...
לקראת היומיים המרוכזים של צילומים ללקוחות חדשות (מה ? מה? - בפוסט הקודם סיפור הרקע)
חנה ששון מעצבת המותג colehands
החליטה שגם היא רוצה להיות נדיבה , ישבה וכתבה הצעות "איך להתכונן ליום צילומים"
טיפים ליום צילומים.
אל תוותרי על שיעורי בית.
כדי לחדד לעצמך איך את רוצה שהדברים ייראו הכיני קולאז' של תמונות שאת אוהבת [מבחינת אוירה, צבעים, סגנון, זוית צילום ועוד] עכשיו את יודעת מה התוצאה שאת מחפשת ויש לך בסיס טוב לעבוד ממנו. אל תתביישי להראות לצלמת, דוגמנית, מאפרת. זה רפרנס ולא העתקה.
לאן התמונות הולכות? אטסי? לוקבוק? קטלוג? ובאיזה מדיה ייראו את זה : מסך אייפד? מצגת או עיתון?
לפעמים לדברים האלה יש משמעות לסגנון הצילום ולסטיילינג. חשבי על גודל וצורת הפריים והתייעצי עם הצלמת.
עזרי ללקוחה לדמיין איך היא תשתמש במוצר שלך. כל פריט הוא חלק מקולקציה ומעבר לצילום הפריט את מצלמת אווירה. האם את יכולה לשלב את השמלה שעיצבת עם חגורה מהקולקציה? האם אפשר להראות את הכרית עם השמיכה התואמת?
התמונה הגדולה. כל תמונה צריכה לעמוד בפני עצמה אבל היא גם חלק ממשהו גדול יותר – איך הכל ייראה יחד ?
שדרי את האוירה של המותג שלך – מי שנהנית על הסט תיתן מעצמה יותר, מי שתראה אותך כמקצועית תתנהג ככה גם. מה שאת משדרת על הסט זה בעצם האווירה של המוצרים שלך וזה מורגש אח"כ בתמונות.
Check list –בואי עם רשימה מוכנה, האם יש לך את כל התמונות שאת צריכה? לפעמים על הסט נסחפים וחבל לגלות אח"כ שלא צילמת את הגב שלך החולצה הכי יפה או פספסת תקריב של שרשרת. תכיני רשימה של כל הפריטים [כדאי לפי סדר חשיבות למקרה שלא יהיה זמן לצלם את הכל] ואיזה תמונות צריך לכל פריט [לונגשוט, אווירה, פרטים..]
נכון שאנחנו אוהבות לעשות הכל לבד אבל חשוב לדעת במה אנחנו טובות ובמה פחות – אנחנו מעצבות, יוצרות, אמניות – לא צלמות ולא מאפרות אז את העבודה הזו נשאיר לבעלות המקצוע. אל תניחי שאפשר לקרוא את המחשבות שלך, התייעצי עם אלו שעובדות איתך על הסט, ותני להן לעשות את העבודה שלהן. יום צילומים זה מאמץ משותף - אם ניתן לכל אחת את הבמה לעשות את מה שהיא טובה בו ונגיע מוכנות התוצאות יהיו בהתאם.
הכי חשוב לזכור, כל צעד זה תהליך למידה – פעם ראשונה לא יכולה להיות מושלמת אבל בהחלט יכולה להיות מוצלחת, הכל תלוי בהכנה שלך ובשיתוף פעולה עם אלו שעובדים איתך.
אני מסכימה עם חנה
ומה שלא תעשו - אל תחסכו על צלמת מקצועית ! אחת שראית עבודות שלה ואולי דיברת עם לקוחות מרוצים , כי לפעמים עדיף לא לצלם בכלל או לקנות לעצמך מגפיים מהממות לחורף ולא להוציא סכום על מה שאח"כ לא ישמש אותך, יוציא לך את הרוח מהמפרשים.
כי זול עולה ביוקר.
לקראת היומיים המרוכזים של צילומים ללקוחות חדשות (מה ? מה? - בפוסט הקודם סיפור הרקע)
אנחנו מדברות בטלפון וחושבות יחד, אני מנסה לעזור להן לדייק לעצמן מה הן רוצות .
מתקשרות מעצבות ויוצרות מתחומים שונים , חלקן בשלות ומוכנות להתחיל לצלם, חלקן מבולבלות ומתקשות .ואת כולן אני שואלת שאלה ראשונה פשוטה : כמה דגמים או מוצרים יש לך לצלם ?
מתקשרות מעצבות ויוצרות מתחומים שונים , חלקן בשלות ומוכנות להתחיל לצלם, חלקן מבולבלות ומתקשות .ואת כולן אני שואלת שאלה ראשונה פשוטה : כמה דגמים או מוצרים יש לך לצלם ?
כולן רוצות שזה יצליח .
ושאלו למה פרסמתי רק תמונות של צילום אופנה..
ושאלו למה פרסמתי רק תמונות של צילום אופנה..
הפוסט הזה בשביל כולכן .
רוג'ום -ערימת גופי תאורה מלבד , עיצוב סטודיו luffa |
חנה ששון מעצבת המותג colehands
החליטה שגם היא רוצה להיות נדיבה , ישבה וכתבה הצעות "איך להתכונן ליום צילומים"
טיפים ליום צילומים.
אל תוותרי על שיעורי בית.
הכיני רשימות ועבדי איתן – מה צריך לצלם? באיזה סדר? מה הולך עם מה?
עכשיו תעשי הרצה, העמידי את הדברים ובדקי שהכל עובד.
עכשיו תעשי הרצה, העמידי את הדברים ובדקי שהכל עובד.
לגלות על הסט שהגוזייה שהבאת לדוגמנית בולטת, או שצבע הפרחים לא מחמיא לאגרטל זה מבאס, ויותר מזה – פוגע במוצר הסופי שלך. הרצה תחסוך לך הפתעות לא נעימות על הסט ותחסוך זמן ואת תוכלי להוציא תוצאות מעולות גם מיום צילומים קצר.
כדי לחדד לעצמך איך את רוצה שהדברים ייראו הכיני קולאז' של תמונות שאת אוהבת [מבחינת אוירה, צבעים, סגנון, זוית צילום ועוד] עכשיו את יודעת מה התוצאה שאת מחפשת ויש לך בסיס טוב לעבוד ממנו. אל תתביישי להראות לצלמת, דוגמנית, מאפרת. זה רפרנס ולא העתקה.
מה משותף לתמונות האלה ,ואיזה אווירה הן משדרות ?
לאן התמונות הולכות? אטסי? לוקבוק? קטלוג? ובאיזה מדיה ייראו את זה : מסך אייפד? מצגת או עיתון?
לפעמים לדברים האלה יש משמעות לסגנון הצילום ולסטיילינג. חשבי על גודל וצורת הפריים והתייעצי עם הצלמת.
עזרי ללקוחה לדמיין איך היא תשתמש במוצר שלך. כל פריט הוא חלק מקולקציה ומעבר לצילום הפריט את מצלמת אווירה. האם את יכולה לשלב את השמלה שעיצבת עם חגורה מהקולקציה? האם אפשר להראות את הכרית עם השמיכה התואמת?
התמונה הגדולה. כל תמונה צריכה לעמוד בפני עצמה אבל היא גם חלק ממשהו גדול יותר – איך הכל ייראה יחד ?
שדרי את האוירה של המותג שלך – מי שנהנית על הסט תיתן מעצמה יותר, מי שתראה אותך כמקצועית תתנהג ככה גם. מה שאת משדרת על הסט זה בעצם האווירה של המוצרים שלך וזה מורגש אח"כ בתמונות.
Check list –בואי עם רשימה מוכנה, האם יש לך את כל התמונות שאת צריכה? לפעמים על הסט נסחפים וחבל לגלות אח"כ שלא צילמת את הגב שלך החולצה הכי יפה או פספסת תקריב של שרשרת. תכיני רשימה של כל הפריטים [כדאי לפי סדר חשיבות למקרה שלא יהיה זמן לצלם את הכל] ואיזה תמונות צריך לכל פריט [לונגשוט, אווירה, פרטים..]
נכון שאנחנו אוהבות לעשות הכל לבד אבל חשוב לדעת במה אנחנו טובות ובמה פחות – אנחנו מעצבות, יוצרות, אמניות – לא צלמות ולא מאפרות אז את העבודה הזו נשאיר לבעלות המקצוע. אל תניחי שאפשר לקרוא את המחשבות שלך, התייעצי עם אלו שעובדות איתך על הסט, ותני להן לעשות את העבודה שלהן. יום צילומים זה מאמץ משותף - אם ניתן לכל אחת את הבמה לעשות את מה שהיא טובה בו ונגיע מוכנות התוצאות יהיו בהתאם.
הכי חשוב לזכור, כל צעד זה תהליך למידה – פעם ראשונה לא יכולה להיות מושלמת אבל בהחלט יכולה להיות מוצלחת, הכל תלוי בהכנה שלך ובשיתוף פעולה עם אלו שעובדים איתך.
אני מסכימה עם חנה
ומוסיפה כמה דברים משלי :
* למעצבות בגדים - תגיעו עם הבגדים תלויים על מתלה נייד , מגוהצים (!) מוכנים לפי סדר הצילום כולל כל האביזרים . מתחילה בדגם הראשון ומתקדמת . כדי שכל הזמן תדעי איפה את עומדת וכמה דגמים כבר צילמת. אין לך זמן לבזבז על הסט .
כל ההכנות יכולות להעשות לפני הצילומים וחוסכות לך זמן וזמן עולה כסף.
* למעצבות בגדים - תגיעו עם הבגדים תלויים על מתלה נייד , מגוהצים (!) מוכנים לפי סדר הצילום כולל כל האביזרים . מתחילה בדגם הראשון ומתקדמת . כדי שכל הזמן תדעי איפה את עומדת וכמה דגמים כבר צילמת. אין לך זמן לבזבז על הסט .
כל ההכנות יכולות להעשות לפני הצילומים וחוסכות לך זמן וזמן עולה כסף.
* סעיף דוגמנית - נכון שזו תוספת תקציב גדולה , אבל דוגמנית טובה מקצרת את זמן העבודה , היא מבינה את הבגד ולא צריכה שאני אגיד לה מה לעשות . אם אין לך דוגמנית מקצועית נסי למצא מישהי שמבינה בתנועה , בגוף -רקדניות יכולות להיות אחלה דוגמניות.
* כמה דגמים לצלם ? אם יש לך את אותו דגם בצבעים שונים את לא חייבת לצלם כל צבע בנפרד !
תכנני את מה את מצלמת ומה יופיע בדף רק כריבוע של צבע ודוגמה .
תכנני את מה את מצלמת ומה יופיע בדף רק כריבוע של צבע ודוגמה .
* מעצבות מוצר - תחשבו על ההקשר של המוצר שלכן , מה עושים איתו ? מה מגניב בו ? מה מבדיל את העיצוב שלך משל האחרים ? ואיך את מביאה את זה לידי ביטוי בתמונה ?
למשל 'לליס' שתופרות כל פרט במו ידיהן , ויש להן סטייל ... |
האם יש "משפחות " של מוצרים ? האם אפשר ליצור תמונה של כל המשפחה ביחד בנוסף על כל מוצר לבד ?
משפחת גופי תאורה luffa design |
יודעות מה יכול להיות יעיל ? להכין את כל הפרטים שאת צריכה לפרסם בחנות האינטרנט : חומר, גודל, צבע, טקסטורה..וכן הלאה .
מתוך הרשימה תוכלי להוציא תמונות שאת צריכה לצלם למשל התמקדות בפרטים מסויימים .
ומה שלא תעשו - אל תחסכו על צלמת מקצועית ! אחת שראית עבודות שלה ואולי דיברת עם לקוחות מרוצים , כי לפעמים עדיף לא לצלם בכלל או לקנות לעצמך מגפיים מהממות לחורף ולא להוציא סכום על מה שאח"כ לא ישמש אותך, יוציא לך את הרוח מהמפרשים.
כי זול עולה ביוקר.
יש לנו עשרה ימים .
זה מעט זמן !!!אבל אפשרי .
זה מעט זמן !!!אבל אפשרי .
תתחילי לעבוד - לחפור לחטט בחנויות אינטרנט , באטסי אפשר לראות מי החנויות שמוכרות הכי טוב בכל תחום - תסתכלי , דרך הצילומים תביני מה עובד להן.
תבואי מוכנה , אני מתקתקת זה ייתרון ,נצלי אותו .
יום צילום מרוכז כדי שכולם יוכלו לראות כמה את מוכשרת.
לפרטים והרשמה 0522454032
לפרטים והרשמה 0522454032
noazeni@gmail.com
No comments:
Post a Comment