Monday, August 27, 2012

יהלומים *


איך מתי ולמה הם נעלמים יום אחד?
אגלי טל על אף של ילד


*אימי עירון -תודה על הכותרת

2 comments:

  1. ראסל קורנוול היה סופר ופילנטרופ שחי בין השנים 1843-1925, אחד הנאומים המפורסמים שלו היה: "דונמים של יהלומים" (Acres of Diamonds).

    הוא מספר על אדם עשיר בשם עלי חאפד, החי בחווה עצומה. בפגישה עם נזיר בודהיסטי הוא לומד על האופן בו מתהווים יהלומים ומחליט להתחיל לחפש אותם. הנזיר גם הנחה אותו לחפש אותם בנהרות. עלי החליט למכור את כל רכושו, כולל החווה ולצאת למסע לחיפוש היהלומים מתוך התקווה שכאשר הוא ימצא אותם הוא יהפוך לעשיר מופלג, יותר ממה שהיה באותה העת.

    הוא עזב את משפחתו מאחור והחל לחפש את היהלומים, הוא נדד בין ארצות ובין יבשות, בדק נהרות שונים, חיפש וחפר במשך שנים. עד אשר הוא ביזבז את כל כספו בחיפושים ונותר חסר כל. עני מרוד הוא נקלע לברצלונה ושם מצא את מותו.

    הסיפור היה יכול להסתיים כאן, והלקח לכאורה ברור…

    אבל יש לסיפור הזה עוד פרק…

    באחד הימים, הקונה שרכש את חוותו של עלי עבד בחווה עם הגמל שלו, ובאחת ההפסקות, כאשר הגמל פנה לשתות מפלג מים קטן שעבר בחווה, החוואי הבחין במשהו מנצנץ מתוך המים. הוא הוציא מן המים אבן שחורה, שחלק ממנה נצנץ בשמש. הוא הניח את האבן המוזרה בביתו ושכח ממנה לגמרי.

    מספר ימים לאחר מכן, הנזיר חזר לחווה והבחין באבן. נרגש הוא פנה לחוואי ואמר לו כי זה הוא יהלום אמיתי, הם רצו החוצה לחצר והחלו לחפור בנהר ולפניהם התגלו עוד ועוד אבנים דומות. לימים נמצא שם מאגר היהלומים הגדול מסוגו בעולם. שדה יהלומים זה סיפק את כל יהלומי הכתר באנגליה וברוסיה ולמקומות רבים נוספים בעולם.

    עלי חאפד יצא לחפש בחוץ את מה שהיה קיים אצלו, בבית כל הזמן.

    וכך גם אנחנו – היהלומים הם בתוכנו, אנו רק צריכים לחפש אותם ולהוציא אותם מתוכנו, אנו לא צריכים לצאת וללכת לשום מקום אחר כדי למצוא אותם.

    חישבו על כך – איזה ידע יחודי קיים אצלכם? איזה כישורים יחודיים? האם יתכן, כי מישהו אחר יכול להפיק ערך רב מהכישורים והידע שלכם? בהחלט!

    עכשיו תפקידכם הוא להוציא זאת לאור – ומי שיעשה זאת, יזכה לתגמול גדול על כך – גם כספי!

    כסף ועושר הם רק מדד לכמות הערך שאנו מביאים לעולם – תנו יותר ערך והעושר הפנימי שלכם יהפוך גם לעושר חיצוני!

    ReplyDelete
  2. הי נועה.
    התמונה הזו מדהימה (גם לי יש ילד עם אגלי טל שכאלו),
    בחרתי את הבלוג שלך כאחד החביבים עלי במסגרת Lovely blog award, את מוזמנת להמשיך את השרשרת,
    פרטים בפוסט:
    http://adidror.wordpress.com/2012/10/14/%D7%A0%D7%97%D7%AA-%D7%95%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%99%D7%9D/
    עדי.

    ReplyDelete